הפרשן אריה ארליך: "להשיב מלחמה נגד ההסתה"

אסתי פלד 1 Comment on הפרשן אריה ארליך: "להשיב מלחמה נגד ההסתה"

עורך מגזין 'משפחה' אריה ארליך לאבי מימרן ב"מהדורה המרכזית": "אנחנו מגזר גדול ומכובד שהוא העתיד של עם ישראל, אנחנו דורשים שיכבדו אותנו. הגיע הזמן לבוא ולהסביר את העמדה שלנו. יש מספיק אנשים מוכשרים שיכולים לעשות את זה" | האזינו

23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מאז פרסום תוצאות הבחירות, החל קמפיין הסתה מתוקשר כנגד הציבור החרדי. ככל שהתקרב מועד הקמת הממשלה, הכותרות הלכו והחמירו.

בתכנית "המהדורה המרכזית", שוחח אבי מימרן עם עורך מגזין 'משפחה' אריה ארליך, שידיו רב לו בהסברת העמדה החרדית בתקשורת הכללית.

ארליך פתח את הריאיון: "רואים כבר היום דמויות מוכרות ששותפות להסתה נגד המגזר החרדי. אלו לא אנשים אנונימיים, זה חברי כנסת, זה אנשים בכירים בתעשייה. עולה עכשיו קמפיין נגד התמודדותו של אילן שילוח, שמסית רבות נגד הציבור החרדי, על מכרז של קופת חולים. אנחנו לא מחפשים חרמות אבל יש לנו כבוד עצמי".

"אנשים מוציאים את תסכולם על ממשלת נתניהו על ידי תקיפת החרדים. מותר לנהל מאבק פוליטי נגד הממשלה, אבל להשמיץ את כלל המגזר החרדי לא בא בחשבון" הוסיף ארליך. "פתאום נזכרו בעיתוני הכלכלה שחרדים משלמים פחות מס. זה דמגוגי, כי ברור שמי שמרוויח פחות משלם פחות. אגב, תפקידה של הממשלה הקרובה יהיה לשלב את הציבור החרדי במשק".

"אנחנו לא מתנצלים, ונצטרך לגבות תג מחיר ציבורי, אנחנו נחזיר מלחמה, אנחנו מגזר גדול ומכובד שהוא העתיד של עם ישראל, אנחנו דורשים שיכבדו אותנו" אמר. "אי אפשר שלא לקרוא לקריקטורה שפורסמה אתמול אנטישמיות אבל לא צריך להתקרבן, הגיע הזמן לבוא ולהסביר את העמדה שלנו. יש מספיק אנשים מוכשרים שיכולים לעשות את זה" כך ארליך.

"חשוב מאד גם לדאוג לכלל הציבור בישראל. עיקר התפקיד של החכי"ם החרדים הוא לדאוג לציבור ששלח אותו, אבל צריך גם לדאוג לדברים שקשורים לכולם. לדוגמא העלאת שכר החיילים".

"יש גם חשיבות לצורת ההתנהלות, לדוגמא זה שגולדקנופף רצה להיות בקבינט זה לא שייך. אנחנו ציבור ששולח את טובי בנינו ללמוד תורה, זה לא מתפקידנו לקבל החלטות על הוצאת חיילים לקרב" טען ארליך בריאיון.

האזינו לריאיון המלא:

 



1 תגובות

מיין תגובות